کد خبر : 209740
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 2:37

آشنایی با مشخصات و کاربرد انواع دستگاه‌ DVR داهواآشنایی با مشخصات و کاربرد انواع دستگاه‌ DVR داهوا

آشنایی با مشخصات و کاربرد انواع دستگاه‌ DVR داهواآشنایی با مشخصات و کاربرد انواع دستگاه‌ DVR داهوا

آشنایی با مشخصات و کاربرد انواع دستگاه‌ DVR داهوا دستگاه‌ DVR داهوا یا Digital Video Recorder وظیفه ضبط و ذخیره‌سازی تصاویر دوربین های آنالوگ و اچ دی را برعهده دارد. این دستگاه‌ها تصاویری که از دوربین‌ها دریافت می‌کنند را به داده‌های دیجیتال تبدیل کرده و بر روی حافظه‌های دیجیتال ذخیره می‌کنند. باتوجه‌به حجم بالای داده‌هایی

آشنایی با مشخصات و کاربرد انواع دستگاه‌ DVR داهوا

دستگاه‌ DVR داهوا یا Digital Video Recorder وظیفه ضبط و ذخیره‌سازی تصاویر دوربین های آنالوگ و اچ دی را برعهده دارد. این دستگاه‌ها تصاویری که از دوربین‌ها دریافت می‌کنند را به داده‌های دیجیتال تبدیل کرده و بر روی حافظه‌های دیجیتال ذخیره می‌کنند.

باتوجه‌به حجم بالای داده‌هایی که از دوربین‌ها دریافت می‌شوند و نیز تعداد کانال‌های دی وی ار داهوا، ممکن است این دستگاه‌ها از یک یا چند هارد دیسک برای نگه‌داری تصاویر دوربین‌های مداربسته پشتیبانی کنند. هر نوع DVR می‌تواند ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را داشته باشد که باعث متنوع بودن این دستگاه‌ها می‌شود.

با دستگاه dvr داهوا به‌راحتی می‌توانید تصاویری واضح و باکیفیت از خانه و محل کار خود ضبط کنید. در این نوشتار، می‌خواهیم به شما بهترین و پرفروش‌ترین دستگاه DVR را معرفی کنیم. دستگاه dvr داهوا با تنوع بالا و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ خود؛ ازجمله کیفیت بالای تصویر، ضبط مطمئن و قابلیت‌های پیشرفته‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد، محبوبیت فراوانی در بازار دارد.

 

ویژگی‌های dvr داهوا

دستگاه‌های DVR داهوا باید دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی مانند ضبط و نمایش چند تصویر به‌صورت هم‌زمان، تشخیص حرکت، آلارم، ضبط صدا و… باشند. توجه به این موارد در زمان خرید بسیار مهم است، زیرا این مشخصات برای تأمین امنیت و نیازهای مشتری حیاتی هستند. مواردی که باید در نظر گرفته شوند، عبارت‌اند از:

  1. امکان دسترسی سریع و آسان به تصاویر دوربین‌های مداربسته باتوجه‌به زمان و تاریخ ضبط؛
  2. داشتن کیفیت مناسب و مطلوب (حداقل کیفیت ۱۰۸۰P) برای رزولوشن تصاویر ضبط شده؛
  3. وجود قابلیت تشخیص حرکت برای ضبط تصاویر که از اهمیت بالایی برخوردار است؛
  4. امکان اتصال به شبکه اینترنت برای مشاهده تصاویر ضبط شده به‌صورت زنده و از راه دور؛
  5. قابلیت پشتیبانی از هارد دیسک‌هایی با ظرفیت یک ترابایت و بالاتر برای ضبط تصاویر بیشتر؛
  6. حفظ کیفیت تصاویر ضبط شده حتی پس از تهیه نسخه پشتیبان یا کپی.

انواع دستگاه دی وی آر داهوا

دستگاه‌‌های دی وی آر داهوا با تنوع بالایی در بازار موجود هستند. این دستگاه‌ها با تعداد کانال ورودی تصویر، کیفیت ضبط و قابلیت‌های مختلف و متنوعی تولید می‌شوند. قبل از خرید dvr داهوا باید تعداد دوربین‌ها مشخص شده باشد. به‌علاوه باید انتظاراتی که از سیستم مداربسته خود دارید را مشخص کنید. برای مثال اگر به کیفیت ضبط اهمیت می‌دهید، باید دوربین‌های باکیفیتی بخرید و متناسب با دوربین‌ها، دستگاهی با پهنای باند و رزولوشن ضبط بالا انتخاب کنید.

در ادامه با کاربرد هر‌کدام از این دستگاه‌ها آشنا خواهید شد.

 

دستگاه‌های dvr چند دسته هستند؟

دستگاه‌های DVR داهوا به‌طورکلی، براساس تعداد کانال‌های ورودی دوربین مداربسته گروه‌بندی می‌شوند. این دستگاه‌ها به‌شرح زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  1. دی وی ار ۴ کانال: این دستگاه‌ها دارای ۴ کانال ورودی برای اتصال دوربین‌های مداربسته داهوا هستند. در واقع اگر حداکثر ۴ دوربین دارید، باید سراغ خرید این دستگاه بروید. دی وی آر ۴ کانال داهوا برای نظارت بر محوطه بیرونی و داخلی منزل مانند درب ورودی، حیاط، پارکینگ و اتاق‌ها مناسب است؛ همچنین، برای نظارت بر فضای داخلی و خارجی مغازه، مانند صندوق، قفسه‌ها، ورودی و محوطه بیرونی نیز قابل‌استفاده است. علاوه‌بر این، جهت نظارت بر فضای داخلی دفتر، مانند اتاق کارمندان، ورودی و محوطه بیرونی نیز کاربرد دارند. در نتیجه برای کاربری‌های کوچک می‌توانید از این نوع دستگاه استفاده کنید.
  2. دی وی ار ۸ کانال: این نوع دستگاه‌ها دارای ۸ کانال ورودی هستند؛ به این معنا که می‌توانند با ۸ دوربین مداربسته ارتباط برقرار کنند. علاوه‌بر امکان ضبط، دستگاه دی وی ار ۸ کانال داهوا قابلیت انجام عملیات هوشمندی همچون تشخیص پلاک و چهره را نیز دارا است.
  3. دی وی ار ۱۶ کانال: این دستگاه‌ها ۱۶ کانال ورودی دارند و می‌توانید همزمان ۱۶ دوربین مداربسته را به آن متصل کنید. دستگاه‌های دی وی ار ۱۶ کانال داهوا، از محبوبیت بالایی برخوردارند و این محصولات پرفروش‌ترین دستگاه dvr در بازار به‌حساب می‌آیند. این تعداد کانال برای پاسخ‌گویی به نیازهای امنیتی یک مرکز اداری و محیط‌هایی با ابعاد متوسط مناسب است. دستگاه‌های ۱۶ کانال داهوا با پهنای باند مناسب، دارای کیفیت بالا و وضوح تصویر خوبی هستند و دستگاهی کارآمد به‌حساب می‌آیند.
  4. دی وی ار ۳۲ کانال: دی وی ار ۳۲ کانال دارای ۳۲ کانال ورودی است که امکان اتصال ۳۲ دوربین مداربسته را فراهم می‌کند. این دستگاه برای محیط‌های بزرگ و شلوغ که به نظارت و ضبط تصاویر از تعداد زیادی دوربین مداربسته نیاز دارند، مناسب است. برای مثال، از دی وی ار ۳۲ کانال می‌توان برای نظارت بر محوطه‌های داخلی و خارجی مجتمع‌های مسکونی و تجاری بزرگ، پارکینگ، ورودی و خروجی‌ها، ادارات بزرگ، اتاق‌های کار، راهروها، خطوط تولید کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، دانشگاه‌ها، کلاس‌های درس، کتابخانه‌ها، بخش‌های مختلف بیمارستان، اتاق‌های بیمار و… استفاده کرد.

سخن پایانی

دستگاه‌های DVR داهوا با تعداد کانال‌های مختلف، از ۴ تا ۳۲ کانال، در بازار موجود هستند؛ بااین‌حال، دستگاه‌های ۱۶ کانال این برند به‌دلیل ویژگی‌ها و کیفیت برتر، به‌ویژه برای استفاده در مراکز اداری و تجاری، بسیار محبوب هستند. این دستگاه‌ها از کیفیت بالا و قابلیت کنترل و مدیریت مناسبی برخوردارند و وضوح تصاویر آن‌ها نیز بسیار بالاست.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چگونه رپورتاژ بنویسیم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح