کد خبر : 209279
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 16:11

نظرسنجی هفتگی: آیا چیپست و دوربین های قدرتمند شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو می توانند شما را وسوسه کنند که بخرید؟

نظرسنجی هفتگی: آیا چیپست و دوربین های قدرتمند شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو می توانند شما را وسوسه کنند که بخرید؟

به گزارش جعبه نیوز و به نقل از گسمارنا تنها چند روز پس از اینکه کوالکام حجاب را از روی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برداشت، شیائومی سری ۱۴ شیائومی را معرفی کرد – اولین گوشی هایی که از چیپست پرچمدار جدید استفاده می کنند. آنها با HyperOS راه اندازی خواهند شد، نرم افزار نسل بعدی

Xiaomi 14 Pro

به گزارش جعبه نیوز و به نقل از گسمارنا تنها چند روز پس از اینکه کوالکام حجاب را از روی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برداشت، شیائومی سری ۱۴ شیائومی را معرفی کرد – اولین گوشی هایی که از چیپست پرچمدار جدید استفاده می کنند. آنها با HyperOS راه اندازی خواهند شد، نرم افزار نسل بعدی این شرکت که جایگزین MIUI در آینده خواهد شد. این بدان معناست که چندین “اولین” مهم در روز چهارشنبه این هفته و زمانی که این دو گوشی در بازار چین عرضه شدند اتفاق افتاد (اولین فروش فلش خیلی سریع فروخته شد).

البته آنها نیز جهانی خواهند شد، هرچند تا آن زمان چند ماه طول خواهد کشید. در حال حاضر، ما باید با قیمت چین کار کنیم – Xiaomi 14 از ۴۰۰۰ یوان برای مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت شروع می شود، Xiaomi 14 Pro برای مدل پایه با پیکربندی ۱۲/۲۵۶ گیگابایت، ۵۰۰۰ یوان است.

بررسی کنید که این دو چگونه با هم مقایسه می شوند. تفاوت های عمده در نمایشگر و ظرفیت باتری است که برای گوشی های با اندازه های مختلف طبیعی است. مدل وانیلی دارای پنل ۶.۳۶ اینچی و باتری ۴۶۱۰ میلی آمپر ساعتی، پرو دارای صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی و باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی است. چند جزئیات دیگر وجود دارد، اما ما به آن خواهیم رسید – ما فقط می‌خواستیم بگوییم “آفرین، شیائومی” برای اینکه ویژگی‌های اصلی مدل وانیلی مانند سامسونگ و گوگل را حذف نکرده است (فقط S23/S23+ را با S23 Ultra و Pixel 8 با Pixel 8 Pro).

تفاوت هایی که ذکر کردیم این است که دوربین اصلی مدل پرو دارای دیافراگم متغیر (f/1.4-4.0) است، در حالی که دوربین وانیلی شیائومی ۱۴ ثابت است (f/1.6). به غیر از آن، همان سخت افزار با دوربین های سه گانه ۵۰ مگاپیکسلی است.

نظرسنجی هفتگی: Xiaomi 14 و ۱۴ Pro
تلفن کوچکتر کندتر شارژ می شود – ۹۰ وات در مقابل ۱۲۰ وات، که منجر به شارژ کامل در ۳۱ دقیقه به جای ۱۸ دقیقه می شود. امتیازات بر حسب وات باعث می شود صدای آن نزدیکتر از آنچه هست باشد، به خصوص با توجه به اینکه پرو باتری بزرگتری برای پر کردن دارد. این گوشی کوچک سطح کمتری برای خنک کردن دارد، بنابراین تفاوت در سرعت شارژ شاید خیلی تعجب آور نباشد.

مدل Pro همچنین دارای یک نسخه ویژه با قاب تیتانیومی است، اما اکثر افراد حرفه‌ای از فریم‌های آلومینیومی مانند گوشی وانیلی استفاده می‌کنند. تفاوت نهایی در مواد جلو و پشت است – Pro از شیشه Longjing اختصاصی شیائومی در جلو و شیشه در پشت استفاده می کند، مدل وانیلی دارای یک پنل پشتی پلی کربنات است (هیچ خبری در مورد شیشه جلویی وجود ندارد).

گوشی های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بیشتری در راه است. به عنوان مثال، Realme GT5 Pro، اما این دوربین به اندازه دوربین متمرکز نخواهد بود. سری vivo X100 مجموعه‌ای از دوربین‌های توانمند را در خود جای داده و تا یک هفته دیگر رونمایی خواهد شد (بعضی از اعضا از Dimensity 9300 استفاده می‌کنند و برخی دیگر باید از Snapdragon استفاده کنند). Oppo، OnePlus و دیگران مطمئناً روی دستگاه های جدید نیز کار می کنند. این شامل سامسونگ می‌شود که ظاهراً قصد دارد در ژانویه عرضه شود. سایر گوشی های ذکر شده احتمالا تا سال آینده نیز شاهد توزیع جهانی نخواهند بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چگونه رپورتاژ بنویسیم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح