چین اتحادیه اروپا را پس از راهاندازی رسمی بررسی یارانه خودروهای الکتریکی سرزنش کرد

به گزارش جعبه نیوز و به نقل از رویترز سنگاپور/بروکسل، ۴ اکتبر (رویترز) – چین روز چهارشنبه از زمان “بسیار کوتاه” ارائه شده توسط اتحادیه اروپا برای مشارکت در رایزنی برای تحقیق این اتحادیه در مورد یارانه خودروهای الکتریکی شکایت کرد. این اظهارات در حالی بیان شد که کمیسیون اروپا به طور رسمی تحقیقات خود
به گزارش جعبه نیوز و به نقل از رویترز سنگاپور/بروکسل، ۴ اکتبر (رویترز) – چین روز چهارشنبه از زمان “بسیار کوتاه” ارائه شده توسط اتحادیه اروپا برای مشارکت در رایزنی برای تحقیق این اتحادیه در مورد یارانه خودروهای الکتریکی شکایت کرد.
این اظهارات در حالی بیان شد که کمیسیون اروپا به طور رسمی تحقیقات خود را در مورد تعیین تعرفه برای محافظت از تولیدکنندگان اتحادیه اروپا در برابر “سیل” واردات خودروهای برقی ارزانتر چینی (EV) آغاز کرد که میگوید از یارانههای دولتی بهره میبرند.
وزارت بازرگانی این کشور در بیانیه ای اعلام کرد که چین از تحقیقات ضد یارانه “بسیار ناراضی” است زیرا فاقد شواهد کافی است و با قوانین سازمان تجارت جهانی مطابقت ندارد.
این بیانیه گفت که به طرف چینی مواد مشاوره ای کافی داده نشده است و به رویه های تحقیقاتی کمیسیون توجه زیادی خواهد کرد تا از حقوق و منافع شرکت های خود محافظت کند.
چین همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا از ثبات زنجیره تامین جهانی و مشارکت استراتژیک بین این دو محافظت کند و در عین حال از راهحلهای تجاری “محتاطانه” استفاده کند.
انجمن خودروسازان چین (CAAM) در بیانیهای که اواخر روز چهارشنبه در حساب رسمی وی چت خود منتشر کرد، این تحقیقات را «اقدام آشکار حمایتگرایی» خواند که مانع رشد صنعت جهانی خودروهای الکتریکی میشود.
آغاز رسمی تحقیقات اتحادیه اروپا با اعلامیه ای در مجله رسمی اتحادیه صورت گرفت که در آن از چین برای رایزنی دعوت شده بود، اگرچه چارچوب زمانی برای این گفتگوها ارائه نکرد.
اطلاعات جمع آوری شده توسط کمیسیون نشان می دهد که تولیدکنندگان در چین از یارانه ها به ضرر صنعت اتحادیه اروپا سود می برند.
این سازمان میگوید این کمکها در قالب کمکهای بلاعوض، وامهای بانکهای دولتی با شرایط ترجیحی، کاهش مالیات، تخفیفها و معافیتها و ارائه کالاها یا خدمات دولتی، مانند مواد اولیه و قطعات، با قیمتهای کمتر از مناسب است.
این سازمان میگوید یارانهها باعث افزایش سریع واردات ارزان به اتحادیه اروپا شده است، در حالی که انتظار میرود ظرفیت مازاد در چین به افزایش بیشتر در آینده نزدیک منجر شود.
کمیسیون اعلام کرده است که سهم چین از خودروهای برقی فروخته شده در اروپا به ۸ درصد افزایش یافته است و می تواند در سال ۲۰۲۵ به ۱۵ درصد برسد.
این ژورنال به طرف هایی که مایل به برگزاری جلسه هستند توصیه می کند ظرف ۱۵ روز درخواست رسیدگی داشته باشند و مهلتی ۳۷ روزه برای دریافت نظرات تعیین کرده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰