کد خبر : 209296
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 15:42

گوگل Gemini را معرفی کرد، مدل جدید هوش مصنوعی چندوجهی خود که اکنون در Bard موجود است

گوگل Gemini را معرفی کرد، مدل جدید هوش مصنوعی چندوجهی خود که اکنون در Bard موجود است

به گزارش جعبه نیوز و به نقل از گسمارنا امروز گوگل جمینی را که جدیدترین، «بزرگترین و تواناترین» مدل هوش مصنوعی آن است، رونمایی کرد. این از ابتدا به گونه ای ساخته شده است که چندوجهی باشد، و بنابراین می تواند انواع مختلف اطلاعات – متن، تصویر، صدا، ویدئو و کد – را به طور همزمان

به گزارش جعبه نیوز و به نقل از گسمارنا امروز گوگل جمینی را که جدیدترین، «بزرگترین و تواناترین» مدل هوش مصنوعی آن است، رونمایی کرد. این از ابتدا به گونه ای ساخته شده است که چندوجهی باشد، و بنابراین می تواند انواع مختلف اطلاعات – متن، تصویر، صدا، ویدئو و کد – را به طور همزمان تعمیم دهد و درک کند. این به آن اجازه می دهد تفاوت های ظریف را بهتر تجزیه کند و در پاسخ به سؤالات مربوط به موضوعات پیچیده بهتر باشد. بنابراین، به ویژه در توضیح استدلال در موضوعات پیچیده مانند ریاضی و فیزیک خوب است.

این در سه “اندازه” – Ultra، Pro و Nano عرضه می شود. Ultra “بزرگترین و تواناترین مدل برای کارهای بسیار پیچیده” است، Pro “بهترین مدل برای مقیاس بندی در طیف گسترده ای از وظایف” است، در حالی که Nano “کارآمدترین مدل برای کارهای روی دستگاه” است.

Gemini Ultra قادر به درک، توضیح و تولید کدهای با کیفیت بالا در Python، Java، C++ و Go است. می تواند در زبان ها کار کند و اطلاعات پیچیده را استدلال کند. در چندین معیار کدنویسی، از جمله HumanEval و Natural2Code، مجموعه داده‌های داخلی نگهداری شده گوگل، که از منابع تولید شده توسط نویسنده به جای اطلاعات مبتنی بر وب استفاده می‌کند، برتری دارد.

Bard AI گوگل اکنون از “نسخه تنظیم شده” Gemini Pro استفاده می کند، هر چه که باشد. گوگل می‌گوید، این باید به آن «استدلال، برنامه‌ریزی، درک و بیشتر» پیشرفته‌تر بدهد. آیا آن را بهتر از ChatGPT خواهد کرد؟ حدس شما به خوبی حدس ما است، اما گوگل مطمئناً از شما می خواهد که اینطور فکر کنید.

در واقع، به خود می بالد که Gemini Pro از GPT-3.5 در شش مورد از هشت معیاری که اجرا کرد، بهتر عمل کرد. علاوه بر این، گوگل برخی از ارزیابی‌های کورکورانه را با ارزیاب‌های شخص ثالث انجام داد و دریافت که «بارد در حال حاضر ترجیح داده‌شده‌ترین ربات چت رایگان در مقایسه با جایگزین‌های پیشرو است». نه، ما نمی‌دانیم گوگل در مورد چه «جایگزین‌هایی» صحبت می‌کند، زیرا نامی از آنها نبرده است.

به هر حال، امروز می‌توانید Bard را با Gemini Pro برای درخواست‌های مبتنی بر متن به زبان انگلیسی در ۱۷۰ منطقه امتحان کنید، اما نه اروپا (که به زودی ارائه می‌شود)، در حالی که اوایل سال آینده Gemini Ultra به “تجربه جدید Bard Advanced” ارائه خواهد شد.

اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد! Pixel 8 Pro در کمال تعجب اولین گوشی هوشمندی است که برای Gemini Nano مهندسی شده است، هر چه که باشد. و بله درست خواندید: فقط پیکسل ۸ پرو، نه پیکسل ۸. ویژگی‌های Pro’s Summarize in Recorder و Smart Reply در Gboard ظاهراً قبلاً از Gemini Nano استفاده می‌کنند.

این شرکت همچنین “شروع به آزمایش Gemini در جستجو” کرده است، جایی که تجربه را سریعتر می کند. و «در ماه‌های آینده»، Gemini ویژگی‌های بیشتری از محصولات و خدمات Google، «مانند تبلیغات، کروم، و هوش مصنوعی دوتایی» را تقویت خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چگونه رپورتاژ بنویسیم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح