کد خبر : 208681
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 21:10

۱۲ میلیون مترمعکب از منابع آبی قزوین در بازار آب مبادله می‌شود

۱۲ میلیون مترمعکب از منابع آبی قزوین در بازار آب مبادله می‌شود

به گزارش ایلنا، منصور ستوده درباره راه‌اندازی بازار آب اظهار کرد: طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی شامل ۱۵ پروژه در حال انجام است و در کنار آن نیز بحث ایجاد بازار آب به عنوان یک طرح جدبد در شرکت مدیریت منابع آب ایران مطرح و مقرر شد در ۴ استان از

۱۲ میلیون مترمعکب از منابع آبی قزوین در بازار آب مبادله می‌شود

به گزارش ایلنا، منصور ستوده درباره راه‌اندازی بازار آب اظهار کرد: طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی شامل ۱۵ پروژه در حال انجام است و در کنار آن نیز بحث ایجاد بازار آب به عنوان یک طرح جدبد در شرکت مدیریت منابع آب ایران مطرح و مقرر شد در ۴ استان از جمله استان قزوین به صورت پایلوت اجرا و راه اندازی شود و نتایج آن پس از ارزیابی و احصاء نقاط ضعف و قوت مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افزود: از آنجایی که راه اندازی بازار آب یک کار درون سازمانی نبوده و فرابخشی است به همکاری سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط نیاز دارد.

وی عنوان کرد: هدف از ایجاد بازار آب در استان قزوین، مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی است؛ زیرا با صرفه جویی آب در بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری می‌توانیم از منابع آب به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: قرار نیست که با مبادله سهم آب بین کشاورزان میزان تولیدات کشاورزی کاهش پیدا کند بلکه هدف، استفاده صحیح از منابع آبی برای طرح کشت‌های ابلاغی و بهره گیری از روش‌های نوین آبیاری است که می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری شود، بنابراین انتظار ما از ایجاد بازار آب افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف منابع آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به زیرساخت‌های مورد نیاز جهت پیاده سازی بازار آب بیان کرد: اندازه گیری میزان حجم آب برداشتی از چاه‌ها یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز در بازار سهم آب است که این مهم از طریق نصب کنتورهای هوشمند و مشاهده و پایش آن در رصدخانه آب استان حاصل می‌شود.

ستوده خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت مصارف آب در بخش صنعت در آینده می‌توانیم آب‌های نامتعارف مانند پساب را هم وارد این بازار کنیم و از طریق باز تخصیص آن‌ها بخشی از منابع آب زیرزمینی را به نفع آبخوان استان ذخیره کنیم.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چگونه رپورتاژ بنویسیم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح