کد خبر : 209255
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 21:29

ایالات متحده از eBay به دلیل فروش محصولات مضر شکایت کرد

ایالات متحده از eBay به دلیل فروش محصولات مضر شکایت کرد

به گزارش جعبه نیوز و به نقل از رویترز نیویورک، ۲۷ سپتامبر (رویترز) – دولت ایالات متحده روز چهارشنبه از eBay (EBAY.O) شکایت کرد و این پلت فرم آنلاین را به نقض قانون هوای پاک و سایر قوانین زیست محیطی با اجازه دادن به فروش چندین محصول مضر، از جمله دستگاه‌هایی که خودرو را شکست

The eBay app is seen on a smartphone in this illustration taken

به گزارش جعبه نیوز و به نقل از رویترز نیویورک، ۲۷ سپتامبر (رویترز) – دولت ایالات متحده روز چهارشنبه از eBay (EBAY.O) شکایت کرد و این پلت فرم آنلاین را به نقض قانون هوای پاک و سایر قوانین زیست محیطی با اجازه دادن به فروش چندین محصول مضر، از جمله دستگاه‌هایی که خودرو را شکست می‌دهند، متهم کرد. کنترل های آلودگی

بر اساس شکایت دولت در دادگاه فدرال در بروکلین، نیویورک، ای‌بی ممکن است با میلیاردها دلار جریمه از جمله تا ۵۵۸۰ دلار برای هر نقض قانون هوای پاک روبرو شود.

وزارت دادگستری گفت که eBay به طور غیرقانونی اجازه فروش حداقل ۳۴۳۰۱۱ دستگاه “شکست” پس از فروش را داده است که به وسایل نقلیه کمک می کند تا با اجتناب از کنترل آلایندگی، قدرت بیشتری تولید کنند و مصرف سوخت بهتری داشته باشند.

EBay همچنین متهم شد که اجازه فروش حداقل ۲۳۰۰۰ آفت کش ثبت نشده، نامناسب یا با استفاده محدود را داده است، که این امر نقض فرمان «توقف فروش» در سال ۲۰۲۰ از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده است.

شرکت مستقر در سن خوزه در کالیفرنیا همچنین ۵۶۱۴ محصول حذف رنگ و پوشش حاوی متیلن کلراید، یک ماده شیمیایی بالقوه کشنده مرتبط با سرطان مغز و کبد و لنفوم غیر هوچکین را توزیع کرده است.

در این شکایت آمده است: «ای بی قدرت، اختیار و منابع لازم برای جلوگیری از فروش این محصولات غیرقانونی و مضر را در وب سایت خود دارد. انتخاب کرده است که این کار را نکند، در عوض، شرکت در این معاملات غیرقانونی را انتخاب کرده است.»

eBay در بیانیه ای این شکایت را “کاملا بی سابقه” خواند و گفت که به شدت از خود دفاع خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «حفظ یک بازار امن و قابل اعتماد برای جامعه جهانی فروشندگان و خریداران، یک اصل اساسی در تجارت ما است. “در واقع، eBay بیش از ۹۹.۹٪ از لیست های محصولات ذکر شده توسط وزارت دادگستری، از جمله میلیون ها لیست را در سال مسدود و حذف می کند.”

سهام eBay در معاملات اواخر صبح با ۱.۶% کاهش به ۴۲.۷۹ دلار رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چگونه رپورتاژ بنویسیم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح